Ogólne działy wg użytych technik

wtorek, 8 kwietnia 2014

Kurki wielkanocne - świątecznych zmagań ciąg dalszy

Od dłuższego czasu szukałam wzorów na kurki wielkanocne. Niestety wzorów jak na lekarstwo i do tego żaden nie przypadł mi do gustu. Ale w końcu trafiłam na stronę splocik2.blogspot.com i zakochałam się w kurkach, które tam znalazłam, a szczególnie w ich pięknych ogonach. Odrobinę zmodyfikowałam schemat, bo chciałam, żeby kurki miały mniejsze główki, za co, mam nadzieję, nie zostanę zbesztana przez splocika ;).


Kurki mają ogony w trzech kolorach: różowym, brązowym i zielonym.


Zrobione zostały głównie kordonkiem maxi, szydełko 2 mm. Oczy to koraliki TOHO. 
A tak wyglądały w fazie suszenia...



Mój gang...  tak mi się dziwnie skojarzyło ;)


P.S.
Jakość niektórych zdjęć pozostawia wiele do życzenia, bo zostały zrobione telefonem.

13 komentarzy:

  1. No właśnie chciałam zapytać jak Ty je suszyłaś, że tak pięknie wyglądają.
    Super są i też się w nich zakochałam :)
    pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. suszone były na jajkach styropianowych, a reszta to już kombinowanie (bo nie miałam dośc dużego styropianowego podkładu, żeby je przymocowac; z tyłu tekturki jest przymocowany styropian - większośc kurki trzyma się na styropianie, a to co nie objęło na tekturze) - chyba trochę niezrozumiale napisałam :/

      Usuń
  2. Ślicznie wyszły kurki trzy, a pewnie będzie ich więcej.
    Mniejsze główki też mogą być, jeśli Tobie tak pasuje. :)))
    Choć mnie się wydaje, że ciut (może 1 okrążenie półsłupkami) można by je powiększyć, bo mam wrażenie, że jednak są za malutkie względem korpusu, ale może to tylko moje wrażenie...
    Ogólnie jednak podobają mi się. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za odwiedziny i za uwagi, ale myślę, że tak zostanie, mniejsze główki uwydatniły ogonki, na czym mi tak zależało, bo jak już pisałam - zakochałam się w nich ;), pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Piękne. Ja niestety w tym roku nie zdążyłam i już nie zdążę takich zrobić, trudno. Popatrzę na Twoje, są śliczne. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. piękne są Twoje kurki. Świetnie, że wstawiłaś zdjęcia z fazy suszenia, bo ja nie mogłam wpaść na pomysł, jak ładnie uformować ogon i moje kokoszki wychodziły jakieś nieforemne. Ściągnę od Ciebie metodę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma problemu ;) ja też szukając schematu na kurkę wielkanocną trafiałam na zdjęcia z fazy suszenia i przeważnie dziewczyny suszyły na styropianie, na jajkach formując ogon "na leżąco", mi udało się wykombinowac 'stojące' ;)

      Usuń
  5. Kurki śliczne,może dlatego ,że są takie kolorowe :) Dzięki ,że podałaś stronę też tam zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurki są śliczne . Ja zaczynam szydełkować gdzie mogę znależć schemat na takie kurki dzięki za odpowież

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tekście jest link, kliknij w niego (splocik.blox.pl)

      Usuń
  7. Kurki śliczne. Na czym są usztywniane? Nie bardzo się lubimy z cukrem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trochę późno ale zawsze - kurki usztywniam za pomocą ługi, słyszałam też że można usztywniać mąką ziemniaczaną ale nie próbowałam, dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie :) a tutaj jest kilka dodatkowych sposobów http://ek-art.pl/sposobow-kilka-na-usztywnianie/

      Usuń