Ogólne działy wg użytych technik

czwartek, 26 grudnia 2013

Druty w akcji czyli poszewka na poduszkę

Ostatnio nie miałam natchnienia, żeby pisać na blogu, dlatego dopiero dzisiaj powstał ten post. Sama poszewka dotarła już jakiś czas temu do zadowolonej właścicielki. 
Po raz pierwszy miałam okazję podjąć się zrobienia na drutach poszewki na poduszeczkę o wymiarach 40 cm x 40 cm. Efekt końcowy - moim zdaniem - jest zadowalający. A jak Wam się podoba? :)






Zrobiłam ją z włóczki akrylowej Dora (podwójnie złożonej) w kolorze ecru, na drutach o grubości 7 mm. Jako zapięcia użyłam dwóch kokosowych guzików o średnicy 35 mm.

I jeszcze kilka słów na temat włóczki Dora...
cena za motek: 6 zł 
producent: Turcja
waga: 100 g
długość: 250 m
zalecane druty: 3 - 3,5 mm
rodzaj włóczki: akrylowa

Uwagi: 
- lekki połysk, 
- mechaci się lekko w trakcie robienia
- można prac w pralce (ale nie wiem jaki będzie efekt, napiszę jak się dowiem :) )

Wzór sama rozpracowałam, a oto co mi wyszło:
56 oczek: odpowiednio 15 prawych, 5 lewych, 16 prawych (warkocz), 5 lewych, 15 prawych
ściągacz: 2 oczka prawe, 2 oczka lewe

Robiąc dziurki na guziki posłużyłam się metodą robienia dziurki poziomej w jednym rzędzie, którą znalazłam na stronie abc robótek na drutach.

A tutaj znajdziecie mój tutorial dotyczący wykonania samego warkocza. KLIK

20 komentarzy:

  1. Mnie bardzo się podoba :) uwielbiam poduszki w przeróżnych poszewkach, a te robione na drutach albo szydełku należą do moich najulubieńszych :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedobra kobietaaaa :( Kusi takimi ładnościami :) Moje druty leżą zakurzone w kuferku,doba dla mnie za krótka,na wszystko co robię,a tu jeszcze jestem kuszona poszewką :P Bardzo ładna,chyba będę siedzieć po nocach i zrobię podobną :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładna poszewka. Gratuluję talentu
    pozdrawiam i zapraszam do siebie http://decoupajage.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Wam wszystkim za miłe słowa :) - gdyby nie zamówienie pewnie bym się nie skusiła na zrobienie takiej poszewki, ale dostałam szansę na wykazanie się :), pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Poduszki, to moje hobby (poduszkomania) sama tez szyję ale ta jest cudowna, robiłam też poduszki ze starych swetrów- mogą być inspiracją.

    OdpowiedzUsuń
  6. A almofada é muito bonita. Para mim a trança parece dificil po´
    is é dupla. Mas gosto muito

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna! Też taką chcę :) bardzo dziękuję za opis wykonania, przyda się na bank, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, postanowiłam opisac sposób wykonania ponieważ odwiedzając różne blogi na żadnym nie znalazłam takich opisów, a i dla mnie będzie jak znalazł następnym razem :) pozdrawiam

      Usuń
  8. bardzo się cieszę i zapraszam serdecznie, a na bloga na pewno zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. piekna praca...kocham poduchy
    pozdrawiam
    Co mi w duszy gra

    OdpowiedzUsuń
  10. Poducha rewelacyjna !!!! Aktualnie też się mierzę a poduchą potworem ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a najlepsze w tym wszystkim jest to, że nie zrobiłabym jej gdyby nie zamówienie, pozdrawiam i życzę powodzenia w tworzeniu własnej podusi :)

      Usuń
  11. mam pytanie jak wygladaja kolejne rzadki, bo rozumiem ze ten podany powyzej wzor to tylko na pierwszy rzadek a przeciez dalej on sie zmienia. bardzo chcialabym wykonac taka poszewke, bede wdzieczna za porade,
    pozdrawiam.
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam
    Ile motków zużyła Pani na jedną poszewkę?

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoja podusia bardzo mi się podoba. Blog również będę tu zaglądać :) Zapraszam do siebie. Tu też są włóczkowe poszewki: http://wharmonii.blogspot.com/2014/05/poszewki-na-drutach-hand-made.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajnie twoje rzeczy się prezentują. Myślałaś może, aby zrobić coś z włóczki z lnu https://alewloczka.pl/pl/c/Wloczki-z-lnu/17 bo ona jest wyjątkowa delikatna i miękka.

    OdpowiedzUsuń
  15. hej, dzięki za komentarz, ostatnio rzadko tu zaglądałam, eksperymentuję z różnymi włóczkami, teraz jestem w trakcie robienia kocyka na drutach dla maluszka, który ma się dopiero urodzić, wybrałam czystą bawełnę, na razie fajnie mi się nią robi tylko jest za cienka, chyba będę musiała pomyśleć o podszewce, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Pełen szacunek za talent oraz wykonanie. przyznaj sie. Ile Ci to zajęło?:D Ja chcialam kiedys zrobic poszewkę ale kompletnie nie wyszło:( Swoja droga jak ktos ma tak jak ja to polecam: https://yourhomestory.com.pl/sypialnia/posciele/posciel-flanelowa Swietna sprawa!

    OdpowiedzUsuń